Monday, April 6, 2009

mcm2 ujian dlm hidup nie...

salam...
mcm2 ujian kan ALLAH bg dlm hidup kita nie??tu semua nk menguji sama ada kita beriman atau tidak...dlm AL-Quran ada mengatakan yg boleh ke kita dikatakan beriman tanpa diuji??ujian bkn jek dr segi kesusahan,tp ia juga boleh dr segi kesenangan,dr anak2 dan dr segala bentuk..tp biasenya org akan ingat ALLAH ble susah jek,tp ble senang kadang2 kita terlupa...TU SEMUA UJIAN....nk tgk sama ada kita sabar,bersyukur dgn ape yg kita peroleh dan hadapi...
Aku pun tak lepas dr ujian nie...tp nk dibandingkan ujian aku ngn org lain,mgkin ujian aku ni small la sgt..ader org lg teruk, lg besar ujian nya,tp kdg2 kita kagum mereka leh hadapinya...so,skrg nie,ape pun yg tgh aku hadapi,apa yg kwn2 hadapi,aku harap kita sama2 mohon kekuatan dr ALLAH..sbb DIA yg mengetahui mana yg terbaik utk kita..bykkan baca "LA HAULA WALA QUWATAILLAH BILLAH...tiada daya upaya utkku melakukan ape2 kecuali dengan kekuatan ALLAH...aku tgh diuji lg skali jauh ngn suami...kalau ms KPLI aku tau sethn tempohnya,tp skrg ni posting...entah ble lah dpt tukar blk daerah bt pahat..enth smpi ble aku dok jauh ngn suamiku,enth smpi ble aku dok menumpg ngn akak aku....tp aku msih bersyukur...ader kakak nk menumpg kasih,suami pun dtg tiap2 mgg,cume aku kena bersabar dan kuatkan hati jek..ader yg lebih teruk dr aku,jauh dr suami,terpish berbln2...nape diorg leh sabar??npe diorg leh kuat??semua tu ader hikmahnya...APepn kena usaha juga,usaha utk cr jalan yg terbaik utk diri...so usaha aku,ISI BORANG PINDAH>>>CARILAH SESAPA YG LEH TLG(tp tak jumpe plak cable,cable elektrik dpn umh ader lah...huhuhu)enthlah,yg penting AKU DOA PD ALLAH MOGA DIPERMUDAHKAN URUSAN AKU NIE>>>KALAU ADER REZEKI ANAK,dapatlah aku tukar sekolah...tak pun ader lah JLN LAIN YG BLEH WAT AKU NGN SUAMIKU DOK SERUMAH MEMBESARKAN ANAKKU yg akan kUAR dlm bp bln jek lagi nie...KWN2 ku doakan utk aku yer...

No comments:

Post a Comment