Wednesday, November 11, 2009

minggu yang menyedihkan...

12hb November 2009...
dah bape hari aku risau n susah hati memikirkan tentng pindah...rs sedih tp air mata nie tak kuar pun sbb aku kena kuatkan diri utk anak n utk diri sendiri...awal2 minggu ms hr ISNIN lps dah bermula kerisauan aku sbb dpt tau sek aku ader 2org dpt pindh..sorg ke selangor,sorg ke bt pahat...tempt yg same aku mintak...akak yg same posting ngn aku yg dpt dan dialah gk org yg aku tumpg kalau nk blk bp....tp nie dia dh dpt pindah....cmne la aku n anak nnt nk blk bp...mgikut kata GPK 1,mmg 2org tu aje yg dpt pindh,jd aku truslah tipon somebody kt jpn bertnya kan hal nie...aku dah usaha nk dgn mintak pertologn org2 yg ader cable..tp mgkinlah mmg bkn rezeki aku..REZEKIKU TETAP KAT PASIR GUDG nie lg gknya...walaubagaimanepun,aku msih lg berusaha nk mintak tukr selagi lom bln 12...aku akn trus cube n wat rayuan..tp andai kata jwpnnya msih TIDAK.....aku dah sedia n REDHA ats ape yg ditakdirkan utk aku...AKU PERCAYA INI YG TERBAIK ALLAH BG KAT AKU...aku akan bersabar n kuatkan diri...hanya kecik ajek dugaan aku ni nak dibandingkan ngn orang lain yg lg sush....tp aku kena fikirkan mane aku nk tinggal sbb akak aku nk pindh BANDAR DATO ONN..jauh umh dia kalau nk berulang ke sek...huhuhuh...sedih rasenya..pengasuh auni plak mengandung...bln 4 thn dpn bersalin..tak kan la dia nk jaga auni,wlpun dia berat hati dgr aku nk pindh n kata dia leh jaga gak...entahlah...moga ALLAH TUNJUK JALAN n permudahkan....

2 comments:

  1. saya jugak hadapi masalah yang ;ebih kurang. saya dulu keja kl tapi hubby kat penang. lepas dapat anak trus continue unpaid maternity leave sampai skarang, and it's ending end of this year. risau camna saya nak buat, tak sanggup rasanya berpisah with both of them sampai saya rasa i should just quit that job.

    memang betul2 dalam dilema. susah tak duduk berjauhan ni?

    ReplyDelete
  2. thanks for ur comment..mmg skrg ramai suami isteri pjj..life skrg mmg cmtu gknya..tp mmg tak snggup rsenya..sy dah 2thn dok jauh..thn lps kat maktb kt serembn sethn..thn nie posting psir gudg lg sethn dah..tak dpt pindh gamaknya cmpur lg sthn thn dpn..tp walau ape2 pn berlaku,biar jauh ngn suami bleh lg,tp jgn la jauh ngn ank..tak sanggup rsnya..biar kita jaga dia,biar sorg2,tp dia la penguat diri..kalau dua2 yang jauh,rsnya tiap2 hr tak berpijak kat bumi..hr2 teringat2...baik jaga anak,dr berpisah ngn dia..suami dah besar,tau lah jaga diri..mmg kesian,tp kalau jauh ngn anak yg baru nk kasih syg seorg ibu,itu lg menyedihkan..so,nasihat saya,ape pun kputusan,fkr yg terbaik utk diri,suami lg2 anak yg baru kenal erti hidup nie...pengorbanan seorg ibu tu mmg besar...

    ReplyDelete